Keek op mijn Week: Alicante met mijn dochter

Zo. De zomervakantie was voor ons al iets eerder begonnen, dus ik genoot van de zon – of nou ja van de schaduw – in Spanje met mijn bijna brugpieper. Samen op moederdochtertrip, heerlijk zo even samen quality time doorbrengen. Een aanrader hoor, met één kind op vakantie heb je geen geruzie, pas je op een normale hotelkamer en ben je lekker flexibel. Ondertussen vertrok de jongste op scoutingkamp en zagen we de leukste foto’s voorbij komen in de ouder app.

alicante
Dochterlief maakte deze leuke foto.

Shoppen in Alicante

Zaterdag gingen dochterlief en ik – na wat uitslapen en een uitgebreid hotelontbijtje – op pad naar dé winkelstraat van Alicante. Op Avenida Maisonnave kun je veel bekende winkelketens vinden, inclusief de Spaanse Bijenkorf. Onze missie was een outfit voor mijn kleine dametje en leuke dingen voor haar zusje. Ik had expres een ruimbagage koffer bijgeboekt zodat we lekker konden shoppen en de kinderbijslag is bedoeld voor groeiende kinders.

alicante
We liepen op de terugweg door Mushroom street, hoe cute!

We zijn aardig geslaagd! Leuke matchende sandalen, een rugzakje waar mijn meisje verliefd op werd, armbandje en ketting voor haar en natuurlijk de nodige kledingstukken. Tot haar vreugde past ze ineens in damesmaat XS en dat maakte veel winkels een stuk aantrekkelijker voor de kleine dame. Voor haar zusje vonden we bij de Mango in de uitverkoop (het was overal Rebajas) een Among Us tie die shirt, supertof. Bij Stradivarius spotte ze een outfit waarin ze met mij wilde twinnen, dus doken we samen de paskamers in en hebben we dezelfde wijde broek en gebreide spencer gekocht. Een outfit die bovendien matcht met de eerder gekochte sandaaltjes.

Gezellig op een terrasje en als toetje naar de naastgelegen ijssalon (dat zijn er bij dit specifieke terras overigens 3).

Gezellig dagje dus met hier en daar een stop bij de Burger King (meteen die hamburger opblaasband bijbesteld) en een terrasje voor een koel drankje. Op de terugweg spotte ik op Google Maps de leuke Mushroom Street en zijn we daar doorheen gelopen: overal grappige paddenstoelen met gezichtje en speeltoestellen voor kinderen. Nog even een plons in het zwembad, Prime serietje op de tv en op zoek naar een gezellig terras voor het diner.

Oh, voor de tienermoms: we keken “The Summer I turned Pretty”, erg leuke serie waar we beiden van genoten. Gaat over een meisje dat 16 wordt en voor het eerst op date gaat.

alicante boottocht
Boottochtje naar Tabarca eiland, een tip die we van verschillende mensen hadden gekregen. Heerlijk zo op het water!

Isla Tabarca

Zondag stond Isla Tabarca op het programma. Verschillende mensen hadden ons getipt dat het de moeite waard zou zijn. Dochterlief vond het eiland maar niks – ze heeft geleerd waarom je op een boot niet de hele tijd op je telefoon moet zitten – maar we genoten van de boottocht (of nou ja, ik in ieder geval wel) en hebben heerlijk tapas gegeten op een terras.

Een retourtje met de boot kost 21 euro per persoon. Vlakbij het eiland doen ze de schotten open en kun je even beneden deks: daar kun je naar de vissen kijken. Superleuk, maar je wordt er wel snel misselijk van.

tabarca eiland
Ik had niet heel veel tijd om plaatjes te schieten, maar deze was wel geinig met die origami.

Het eiland zelf is niet groot, maar wel veel restaurantjes. Leuk om even rond te wandelen. Veel mensen gaan het strand op, maar dat vonden wij te warm in de felle zon en ik had geen waterschoenen mee voor de scherpe rotsen. We ploften daarom midden op het eiland op een terrasje neer, waar ze de blonde haren van mijn dochter heel mooi vonden en er een muzikant gitaar kwam spelen en zingen. Lekker tapas gegeten, wat gedronken en op de terugweg richting de boot een ijsje gehaald.

Niet veel foto’s gemaakt, dochterlief zag het niet zo zitten. Houdt daar ook rekening mee: in de ochtend vaart de veerboot er heen (laatste vaart om 13.30 uur) en pas op z’n vroegst om 16.00 uur kun je de boot weer terugnemen. Ik had dit al zien aankomen, dus vandaar dat we inderdaad die laatste boot richting het eiland en de eerste weer terug namen. Wij deden dit vooral omdat het boottochtje mij erg leuk leek. En dat is het ook. Overigens kun je in de haven (bij andere maatschappijen) ook andere boottochtjes boeken zag ik later, maar dan niet specifiek naar een bestemming.

isla tabarca
Fotogenieke plekjes genoeg op Isla Tabarca.

Terug naar huis

Maandag was het weer tijd om naar huis te gaan. Een laatste hotelontbijtje, me even druk maken met de bagage en nog een half uurtje om het zwembad in te duiken voor we de kamer uit moesten. Lekker even afkoelen! Toen snel omkleden en uitchecken. De koffers mochten gelukkig nog even blijven staan en wij gingen voor de laatste keer de stad in. Nog even snel leuke souvenirtjes voor kleine zus en een laatste whopper menu gedeeld bij de Burger King.

burger king
Je ziet voor wie de fotocredits zijn 😉

Daarna de koffers opgehaald en naar de bushalte. We moesten best lang wachten op de bus die normaal elke 20 minuten rijdt, maar na een half uur was ie er en konden we richting de luchthaven. Toen we daar aankwamen ging de balie voor de ruimbagage bijna open, dus mooi op tijd. We stonden hier wel even in de rij.

bushalte plaza del mar
Het uitzicht bij bushalte Plaza Del Mar in het centrum van Alicante.

De terugweg verliep voorspoedig. Of nou ja, ik moest nog een keer terug door security omdat je hier geen flesje water mee mocht nemen (en op Schiphol mocht dat wel) en mijn laptop uit de tas moest. Maar er stond geen noemenswaardige rij. Dochterlief mocht tijdens het opstijgen bij het raampje zitten van de mevrouw die de window seat had geboekt en genoot van het uitzicht. Daarna een plekwissel.

kasteel santa barbara alicante
Dochterlief appte deze foto nog door, gemaakt op kasteel Santa Barbara.

Op Schiphol stonden we net bij de bagageband toen mijn vader appte dat hij er was. Even spannend want we zagen natuurlijk die stellingen vol koffers en naast onze band stonden er ook een aantal. Maar ja, je gaat ze niet meenemen om te kijken of je ze naar de eigenaar kunt sturen want dat voelt ook weer zo ongemakkelijk. Er waren nog enkele vliegtuigen voor ons zagen we op het scherm… maar, na een paar minuten begon de band te draaien en bleek onze vlucht de eerste op de band! Ook dit verliep lekker vlot dus. Gelukkig maar! Opa kreeg een dikke knuffel (toch leuk als er iemand op je staat te wachten) en bracht ons daarna veilig thuis.

We zetten de tv precies op tijd aan voor een nieuw seizoen van B&B Vol Liefde, heerlijk programma is dat toch.

thule rugzak spanje alicante
Deze fijne Thule rugzak kreeg ik ooit eens cadeau voor mijn blog. Hij bleek ook nu weer erg praktisch met laptopvak en de vakjes voor een flesje water of zonnebril aan de zijkanten.

Spinazie van oma

Dinsdag de wasmachine aan, de koffers rustig aan leegruimen en achter de laptop om mijn werk rustig aan weer op te pakken. Ik stond nog wel aardig in de vakantiemodus. Met dochterlief onze nieuwe matchende outfit ontdaan van de kaartjes en aangetrokken. Zij heeft gewerkt aan de tekenchallenge van Studio Jocelyn terwijl ik aan het werk was. Koken hoefde gelukkig niet. Dochterlief had met oma besproken dat na deze vakantie gezond eten echt heel belangrijk was, dus of er spinazie met een gehaktbal gegeten kon worden. Oma vond dat ook belangrijk, dus het mocht ;-). Super! Konden we meteen onze matchende outfit showen en vertellen over de vakantie saampjes. Als een echte puber deed ze of het allemaal niet zo boeiend was, maar ondertussen vond ik in huis lieve briefjes om me te bedanken voor het leuke reisje samen.

matchende outfit
Matchende outfits geshopt! De sandaaltjes zijn van een lokaal merk uit de regio Alicante, de broek en spencer komen van Stradivarius.

B&B Vol Liefde kijken

Woensdag checkte ik alle gegevens voor de belastingaangifte die mijn boekhouder had doorgestuurd. Hoe deed ik het in 2021? Zou ik nog iets terugkrijgen of juist moeten bijbetalen? Altijd weer even spannend. Hoewel ik in dat jaar nog erg veel gezondheidsklachten had en dus veel werkuren moest inleveren ten bate van bedrust en fysiotherapie, ben ik best tevreden over het resultaat.

Voor dit jaar – of nou ja eigenlijk voor mijn komende Blogboot event begin augustus – moet er echter flink wat sales gedaan worden. Dus belletjes gepleegd en bedrijven benaderd. Via instagram heb ik een beetje gekeken welke bedrijven voor het thema Living een mooie aanvulling zouden zijn en van een aantal kreeg ik toestemming om ze te mailen. Hopelijk vind ik een paar enthousiaste merken!

Verder veel aan mijn instagram gewerkt en aan het verslag van de vorige Blogboot editie. Helaas heeft nog niet iedereen zijn blogje klaar, dus ik kan ‘m nog niet afronden. Wie weet later deze week?

De avond besteedde ik aan het bij kijken van B&B Vol Liefde, want ik had wat (delen van) afleveringen gemist en het is weer tè leuk om het niet helemaal te willen volgen… Ik zou er zelf niet aan mee durven doen denk ik, want ik flap er werkelijk van alles uit en het televisiepubliek is vrij genadeloos op social media. Maar toch… verslavend leuk en ik vind het zelf ook heerlijk om over alle personages en gebeurtenissen een mening te hebben natuurlijk. Is het ook jouw guilty pleasure?

hellofresh
Weer een lekker HelloFresh receptje gemaakt met wraps! Toch ideaal dat je de boodschappen kunt laten bezorgen. HelloFresh en Picnic stonden vandaag aan mijn deur. Toppie!

Wandelen naar de brievenbus

Donderdag lekker gewerkt aan rapportages, opvolgen van mails en natuurlijk artikelen en de techniek achter mijn site. Verder wat telefonisch overleg en op LinkedIn een oproepje geplaatst voor sportsponsoring van een 18-jarige rolstoeltennisser: Lizzy de Greef. Ze heeft dit jaar al aardig wat toernooien gewonnen en mag zelfs door naar de US Open, maar… als professioneel sporter haal je alleen inkomsten uit sponsoring en veel sponsors heeft ze nog niet. Hopelijk kan ik haar daarbij helpen. Zit jij toevallig in de sportsponsoring en mag ik je bellen om eens te horen wat zoal gebruikelijk is qua give and return? Vliegtickets naar alle toernooien, reis- en verblijfkosten, tennismateriaal, sportrolstoel… Er zitten best wat kosten aan verbonden. Wel leuk om me eens te verdiepen in een (letterlijk) andere tak van sport!

hellofresh
Met de lunch het restje opgewarmd en de Weber Ketchup 2.0 smaakt er ook prima bij!

Die avond weer een ander gerechtje gemaakt en toen lekker een spotify muziekje op en richting de pinautomaat en brievenbus. Er moesten vrijkaartjes voor het Rijksmuseum van Oudheden op de post naar winnaars!

wandelen
Lekker wandelen, en even een selfie om mijn nieuwe shirtje van Mango te showen. Ik ben er blij mee 🙂

Verstopping…

Vrijdag kwam de schoonmaakster mijn huis op orde maken, terwijl ik ondertussen meters maakte achter de laptop. Toch echt een cadeautje voor jezelf dit en nog gezellig ook een collega op mijn thuiskantoor. Dit keer mocht ik Cif toevoegen aan mijn boodschappenbriefje, want ze weet precies wat qua schoonmaakmiddel voor welke klus het beste werkt.

Daarna snel door naar scouting om mijn kleine meisje op te halen. Terug van scoutingkamp en ik had haar toch bijna 2 weken gemist. Knuffeltijd!

De leiding had me een dag eerder gebeld met de vraag of ze een paracetamolletje mocht, ze had al een paar dagen buikpijn. Wel genoot ze met volle teugen van alle leuke activiteiten die scouting had verzonnen voor het Welpenkamp in het thema ‘reis over de wereld’. Ze bleek al geen grote boodschap meer gedaan te hebben sinds voor haar vertrek. Toch maar even de huisarts gebeld dus. En pruim en paprika gegeven, buikje gemasseerd, in een warm badje (ja die van Stokke past ze nog nèt in) gezet… Gelukkig kon ik meteen een receptje ophalen, ook bij de apotheek dachten ze mee zodat we niet in het weekend naar Gouda zouden hoeven. Vezelpoedertjes en – voor geval van nood – een doosje Microlax, deze laatste heeft ze als babytje ook eens nodig gehad, zo zielig als je kindje zo’n pijn heeft. Gelukkig waren we nu nog niet in dit stadium.

vertroetelen
Ziek zusje werd vertroeteld. Ze had het koud en kreeg sloffen aan. Helemaal blij ook met haar nieuwe Among Us shirt dat we in Spanje hadden geshopt.

Grote zus was ook erg bezorgd en heeft haar zusje flink vertroeteld. Ze hadden elkaar zo gemist! Einde middag kwam er gelukkig goed nieuws vanuit het kleine kamertje en heb ik even een inspectie gedaan, net als toen ze nog een luier droeg. Dit weekend nog maar even doorgaan met de vezeldrankjes en hopelijk snel geen pijn meer en weer normale ontlasting.

Lees hier het vorige weekoverzicht. Deze blog ondersteunen kan heel makkelijk door bijvoorbeeld bij Bol.com te bestellen via een affiliate linkje zoals deze. Kost jou niets extra, maar ik verdien er een klein percentage mee voor elke aankoop die je doet. Mocht je dus nog iets nodig hebben, spelletje Qwixx, vaatwastabletten of een bosatlas… mijn dank is groot als je deze link gebruikt.

Inmiddels is ook in andere Nederlandse regio’s de zomervakantie begonnen en zijn wij alweer terug. Nu tijd voor even bijkomen, leuke dagjes weg en alles op een wat lager tempo. Zeker met de aankomende hittegolf in het vooruitzicht. Heb jij leuke weekendplannen?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle