Esthers week: Workation in Zeeland

Ik ben weer terug van een heerlijk weekje Zeeland. Het moet soms echt nog een beetje tot mij doordringen dat dit nu gewoon kan wanneer ik maar wil. Want ik kan werken vanuit overal als zzp-er! Natuurlijk heb ik niet alleen maar gewerkt, maar ook heerlijk genoten van de omgeving. Ik geef jullie een keek op mijn week en deel leukste tips.

Gastblog door: Esther Weemers

esther op workation in zeeland

Aankomst Schoneveld Breskens

Woensdag avond kwam ik aan op het vakantiepark Schoneveld in Breskens. Mijn vader was er toen al, ik had namelijk twee dagen met hem samen. Leuk weer eens vader & dochter samen! Ik hoefde er natuurlijk niet op te rekenen dat het eten klaar stond… Maar hij had gereserveerd bij Strandtent Loods 10. Dit is echt onze favoriet! Vanuit het vakantiepark loop je hier in nog geen 5 minuten naar toe. Ze hebben lekker eten, en er hangt altijd een hele leuke sfeer. Maar voordat we konden aanschuiven moest mijn hond Birdie natuurlijk nog even uitrazen na een lange autorit. Hij vindt het zo heerlijk op het strand! Na 20 minuten rennen, spelen met andere honden en zwemmen was hij al helemaal kapot. Ideaal, met een botje was hij heerlijk rustig in het restaurant.

Lekker uitrazen!
Meteen een mooie zonsondergang

Strandwandeling, werken en lunchen bij de Beachhouse 25

De volgende ochtend stond ik al vroeg op, want ik moest gewoon werken. Maar eerst wilde ik nog een strandwandeling maken. Jeetje wat heerlijk dat dit gewoon kan voor je werk! Het was nog erg rustig op het strand, ik kwam alleen andere honden tegen. Echt een paradijs voor Birdie.

Na een ochtend gewerkt te hebben was het weer tijd voor ontspanning. Ik liep met mijn vader over het strand naar Strandtent Beachhouse 25. Ook dit is een aanrader. Het is een beetje dezelfde sfeer als Loods 10. In de zomer komen hier erg veel Belgen, en is het soms wel een beetje zien en gezien worden. Maar nu was het lekker rustig! Toen we gingen zitten trok het ook net open, wat een geluk! Na de wandeling terug heb ik nog even gewerkt en toen was het alweer avond. Wat een heerlijke eerste dag!

Zeehondjes kijken in Hoofdplaat

Ook vrijdag heb ik weer lekker gewandeld en gewerkt. In de middag zijn we naar Hoofdplaat gereden. Je hebt hier een nog vrijwel onbekend strandje aan de Schelde. Heerlijk rustig! En als je geluk hebt kan je vanuit hier Zeehonden spotten!

’s Avonds kwam ook mijn moeder naar het vakantiehuisje en had ik gezorgd voor een lekker diner: mijn specialiteit tomaten risotto met burrata. En na had ik nog een lekker toetje gemaakt: chocolate chip cheesecake mousse. Dit is echt super makkelijk. Je leest hier hoe je het maakt.

Ik topte de mouse af met wat verse frambozen. Maakt het toetje net wat luchtiger!

De Waterdunen

Zaterdagochtend kon ik heerlijk wat langer in bed blijven liggen, want mijn moeder wilde Birdie wel uitlaten. Toch wel eens fijn hoor! ’s Middags ging ik wel weer zelf op pad, want ik wilde een nieuw aangelegd natuurgebied ontdekken: de Waterdunen. Vanuit het strand kon je het gebied in. Je loopt dan door de polders over verschillende bruggen. Vanuit hier kan je vele volgens spotten. Het was echt super mooi! Helaas heb ik maar de helft kunnen zien, want toen werd ik er uit gestuurd met de hond… Oeps! Die mochten daar schijnbaar niet komen maar dat was nog niet goed aangegeven. Maar de boswachter wees ons gelukkig wel een hele mooie andere route, die was ook de moeite waard!

Ze zijn nog volop bezig met de aanleg van de Waterdunen. Het wordt nog een stuk uitgebreid en uiteindelijk komen er ook vakantiehuisjes en een camping in dit gebied. Het zal vast mooi worden, maar ergens ook wel jammer dat het dan weer een stuk drukker zal worden.

Ontbijten in Groede

De zondag gingen we ontbijten bij de Fonteyn in Groede. Groede is een heel leuk klein dorpje om te bezoeken. En een bezoekje aan de Fonteyn mag dan niet ontbreken. Je kan hier heerlijk ontbijten en lunchen. Maar ze maken ook heerlijk schepijs! Meestal halen we verse broodjes op het vakantiepark. Maar helaas is het winkeltje vorige week afgebrand. Wel heel sneu zo net voor de vakanties! Het moet helemaal afgebroken worden, dus voorlopig zullen we meer buiten de deur moeten gaan ontbijten, of zelf broodjes afbakken natuurlijk.

Zondagavond gingen mijn ouders naar huis en had ik het rijk voor mij alleen. Maandag en dinsdag kon ik weer fijn werken, met tussendoor heerlijke ontspanning in de natuur. En ik heb de complete wandeling in de Waterdunen nog gedaan, dit keer hardlopend. Het was best pittig met een harde wind. Maar super mooi en een gevoel alsof ik helemaal alleen op de wereld was. Wat een wijds uitzicht!

Zomerse afsluiting

Dinsdag avond sloot ik de week goed af bij strandtent het Halve Maentje. Deze tent vind ik eigenlijk wat minder gezellig. Maar het terras is wat rustiger en wat ruimer opgezet, dus erg fijn om er met de hond te komen. Het was 20 graden (hoe bizar in Oktober) dus na het eten besloot ik nog een Sangria als toetje te nemen. Is toch het ultieme vakantiegevoel hè!

Woensdagochtend maakte ik nog een laatste strandwandeling en daarna vertrok ik weer terug naar Eindhoven. En drie uurtjes later zit ik dan weer gewoon achter mijn bureau te werken. Ik vind het toch heel bijzonder!

Wat is jouw favoriete werkplek?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle