In deze tijd zijn er helaas veel mensen alleen. Eenzaamheid onder ouderen is dan ook flink toegenomen. Alleen in Nederland zijn er al meer dan 2,5 miljoen ouderen die zich eenzaam voelen. Innocent drink en BARTS hebben wat leuks bedacht om deze eenzaamheid tegen te gaan: de Goedgemutste Breicampagne.
Redactie: Esther Weemers
Goedgemutste Breicampagne
Mijn oma was er altijd mee bezig: breien. Een bezigheid die ze uren achter een kon volhouden. En zo trots als ze was, als ze dan weer wat moois gemaakt had. Het liefst voor één van de kleinkinderen. Voor de Goedgemutste Breicampagne maakt Innocent smoothies met een klein mutsje op de fles de flesjes wat vrolijker en vragen ze aandacht voor eenzame mensen. Al deze mutsjes worden met de hand gemaakt door vrijwilligers. Ook ouderen kunnen hieraan meedoen. Zo hebben ze een leuke bezigheid en helpen ze zelf mee aan het goede doel. Voor elke verkochte smoothie doneert Innocent namelijk geld aan het Nationale Ouderenfonds.
Limited Edition mutsen
Hiernaast heeft Innocent nu samen met BARTS® zeven limited edition kindermutsen ontworpen. Ook hiervan gaat een gedeelte van de opbrengst naar het Nationale Ouderenfonds. De zeven limited edition kindermutsen (leeftijd 4 tot 8 jaar) zijn vanaf nu verkrijgbaar via barts.eu/degoedgemutstebreicampagne en in de BARTS pop-up store op de Prinsengracht in Amsterdam. De mutsen zijn verkrijgbaar vanaf € 24,99.
Kun jij breien?
Reacties
Mijn oma heeft me vroeger leren breien, maar ik heb het nu al zó lang niet meer gedaan…