Nachtje in een familiekamer blooming hotel in Bergen met spannende escape wandelroute

Aan het eind van de week een nachtje relaxen met je kinderen? Wij kwamen heerlijk tot rust in een familiekamer in het prachtig ingerichte Blooming Hotel in Bergen, Noord-Holland. Heerlijk in de herfst! Na school reden we direct (door de regen) richting de Schoorlse Duinen waar we met z’n drietjes incheckten in een ‘roomy room’. Lekker zwemmen en bubbelen in het warme zwembad! De dag erna (met beter weer) haalden we een tasje en ipad op voor de spannende escape wandelroute door het bos naast het hotel. Even lekker er uit!

familiekamer blooming hotel

Zo’n nachtje weg voelde aan als vakantie. Onderweg zagen we vliegtuigen over de snelweg heen taxiën bij Schiphol en reden we langs het AZ voetbalstadion. Dat maakt natuurlijk indruk! Bij het hotel is volop gratis parkeergelegenheid aanwezig, bij het aanrijden hadden we dit – vanwege de beboste opzet – niet zo in de gaten, maar zelfs achter het hotel is nog een extra parkeerveld. Het blooming hotel wordt dan ook veel gebruikt als vergaderlocatie, vanwege de groene omgeving en warme, hippe inrichting een inspirerende plek om te vertoeven.

blooming hotel bergen

De roomy room familiekamer

Voor ons was voor deze review een familiekamer gereserveerd, een ‘roomy room’. Als single parent met 2 kinderen vonden wij het een fijne, ruime kamer. De 10-jarige paste helaas niet in het kinderstapelbedje, de 9-jarige gelukkig wel. Ik zou deze kamer adviseren aan ouders met kinderen tot een lengte van 1.40 meter!

blooming hotel bergen familiekamer

Mijn 9-jarige was volstrekt gelukkig met haar hutje, want elk bed heeft een eigen televisie. Alle televisies zijn geschikt om te streamen vanaf je eigen device (mits daar Google Home op geïnstalleerd is, waarmee je met de chromecast verbindt). Grote zus kroop naast haar om samen (zittend) naar Disney Channel te kijken. blooming hotel bergen familiekamer

In deze roomtour krijg je een indruk van de hotelkamer:

Een bijzondere mention voor de fijne, duurzame COCO MAT matrassen die het hotel gebruikt, ze slapen heerlijk! COCO MAT maakt matrassen en bedden van 100% natuurlijk materiaal. Hun slogan is ‘sleep on nature’ en dat deden we bij blooming zeker. Toen mijn wekker ging deed ik de gordijnen open en keek uit op de bossen! Heerlijk! Ook de shampoo, crèmespoeling en douchegel in de hotelkamer zijn van een duurzaam merk. Wat wij vooral fijn vonden was dat onze zwemcoupes er weer fris en kambaar van werden.

blooming hotel bergen familiekamer

De kamer beschikt over een waterkoker en koffiecupapparaat. Helaas bleek de onze niet goed te werken. Het hotel heeft razendsnel ons koffieapparaat omgewisseld voor een ander. Snel en servicegericht. Gelukkig was er thee.

Grote pluspunten: een zeer ruim ligbad en een regendouche in de badkamer. En er zijn badslippers en badjassen in de hotelkamer aanwezig. Comfortabel!

Zwembad en sauna

Het zwembad is groot genoeg om baantjes te trekken en de kinderen hadden duikspeeltjes mee. De watertemperatuur is heerlijk warm en het naastgelegen bubbelbad is nog weer een tikkeltjes warmer, ideaal om te relaxen van de drukke werkweek. Voor ons bezoek aan het zwembad liepen we even langs de receptie, waar je handdoeken en badjassen kunt halen. Het zwembad is toegankelijk met het pasje van je hotelkamer (niet naast je telefoon bewaren!).

blooming hotel bergen zwembad

In de kleedruimte zijn kluisjes aanwezig. Er zijn enkele doucheruimtes bij het zwembad en er is een ruime sauna. Ook heerlijk, maar omdat hier ‘grote mensen’ aan het relaxen waren, leek het mij niet handig om daar met kinderen bij te kruipen.

blooming hotel bergen bubbelbad

Je kunt zwemmen van vroeg in de ochtend tot 11 uur ’s avonds. Even snel een baantje trekken voor het ontbijt of het slapen gaan, is laagdrempelig. Ik ben na het zwemmen in mijn badjas en op badslippers terug naar onze kamer gelopen. Onderweg liep ik nog langs de spa… Ook zo heerlijk. Ik had graag een massage of gezichtsbehandeling geboekt, maar daar hadden we nu even geen tijd voor. Kan wel! Leuk cadeau voor je partner om een duo-massage te boeken bij je verblijf, zodat je echt even samen kunt onthaasten.

blooming hotel

Restaurant Zandhoeve

Restaurant Zandhoeve ligt op de 1e verdieping van het hotel. Ook hier is de warme sfeer in het interieur doorgetrokken en er staan enkele mooie kunstwerken. Wij kozen een tafeltje met halfronde bank uit. Er is een aparte kindermenukaart aanwezig en bij deze menu’s zit – heel erg fijn – groenten en fruit! Mijn dochters kozen beiden de kipnuggets, je proeft dat deze vers zelfgemaakt zijn. Ook de brede frites met schil vielen in de smaak. Als volwassene koos ik gerechten van de kaart met 3 gangen. Daarom vroegen wij of de kinderen vooraf een stokbroodje (van de volwassenen kaart, er was gezegd dat je dit kon combineren) met tapenade konden bestellen. Zelf ging ik voor de proeverij.

Er ging echter iets mis, waardoor met mijn voorgerecht de kinderen direct hun hoofdgerecht kregen. Het eten was perfect in orde, maar dan zit je als moeder toch niet helemaal relaxt. We moesten best lang wachten en daarna nogmaals voor alleen mijn hoofdgerecht.

restaurant blooming

Ik had een vegetarisch gerecht besteld, mits er met mijn dieetwensen rekening werd gehouden (geen kaas) anders liever de parelhoen. Ook deze niet standaardvraag was helaas niet goed doorgekomen. Omdat de kinderen al lang klaar waren met eten en moe van het zwemmen, had ik geen behoefte om het terug te sturen naar de keuken en heb ik de restjes van de kinderen opgesnoept. Ter compensatie kregen we een koffie / muntthee van het huis. Het dessert kregen we gelukkig wel alle drie tegelijk en dat was – net als het voorgerecht – heerlijk.

Mijn voorgerecht was de proeverij, heerlijk! Alleen kregen de kinderen toen ook tegelijk hun hoofdgerecht… Wèl met groenten en fruit erbij, pluspunt.

Uiteraard heb ik dit punt teruggekoppeld aan de bediening in het restaurant en later aan de hotelmanager. De kwaliteit is verder uitstekend, maar timing en dieetwensen (of communicatie daarvan richting de keuken) zijn voor de ervaring erg belangrijk. Ze namen mijn punten ter harte, dus ik ga ervanuit dat nieuwe gasten met kinderen tegelijk hun hoofdgerecht geserveerd krijgen. Ben je met volwassenen en zonder speciale dieetwensen, kun je hier prima eten. Fijne ambiance, vriendelijke bediening, heerlijke wijnen en de gerechten op je bord zien er prachtig uit. Alle verse ingrediënten komen uit de eigen Hoftuin van het hotel of van telers uit de directe omgeving en dat proef je.

restaurant blooming

Het ontbijtbuffet was perfect in orde. We konden zelf een tafeltje kiezen en alles op het buffet zag er vers en goed uit. We tapten sinaasappelsap, voor mij was er lekkere bonenkoffie uit de machine, heerlijke broodjes, meloen, mini potjes Nutella die de kids geweldig vonden en uiteraard bacon en gebakken ei voor mij. De jongste maakte ook een schaaltje met melk en cornflakes voor zichzelf en we namen een appeltje mee voor de escape wandelroute.

Lekkere dingen kiezen van het ontbijtbuffet.

Escape room wandelroute met kinderen

Ook wanneer je niet in het hotel slaapt, kun je de nieuwe escape wandelroute doen. Dit is een escape room maar dan in de frisse buitenlucht door het prachtige bos aan de rand van de Schoorlse Duinen naast het hotel. Je boekt deze puzzeltocht bij de receptie van het hotel en krijgt een tasje met benodigdheden en een tablet mee. Ergens op het terrein van blooming hotel, diep verscholen in het bos, staat het houten huisje, de cabin van Dr. Carl. Dit is het hoofdpersonage van de blooming escape room in de buitenlucht.

escape room wandelroute bergen

Volwassenen zullen met deze wandelroute een goed uur zoet zijn. Wij waren met revaliderende ik (die moeite had met klimmen) en 2 kinderen die de speeltoestellen graag probeerden.

Ook dachten we ergens verkeerd gelopen te zijn en keerden dus terug langs een steile helling, om er vervolgens met goede blik op de herkenningspunten op de ipad achter de komen dat we helemaal goed zaten. Met jonge kinderen is deze wandelroute niet geschikt, met ons testpanel van 9 en 10 jaar was het geweldig!

In het mooie herfstlandschap met overal bladeren was het soms lastig om het juiste pad te vinden, maar dat maakte deze puzzeltocht extra spannend. Mijn kleine scouts genoten van de wandeltocht, paddenstoelen spotten, in bomen klimmen en het puzzelen, daar waar we er niet uitkwamen konden we op de tablet hints of zelfs de oplossing bekijken om toch door te kunnen.

escape room wandelroute bergen

We zijn ruim 2 uur zoet geweest, maar de kinderen hadden best langer in de speeltuin naast het hotel willen spelen. Daar kom je namelijk doorheen wanneer je bijna aan het einde bent en hier is een stoer hindernisklimparcours.

Speeltuin naast het hotel. Er is ook een voetbalveldje.

escape room wandelroute bergen escape room wandelroute bergen escape room wandelroute bergen

De 9-jarige schrok even toen we in het donkere huisje van Dr. Carl aangekomen waren en wist niet hoe snel ze naar buiten moest rennen om de lampen aan te draaien. Supermysterieus en we hadden prachtig wandelweer. Echt een aanrader dit wanneer je in Noord-Holland bent en een toffe activiteit in de buitenlucht zoekt. Wil je meer weten? Ga dan naar www.bloomingescaperoom.com.

escape room wandelroute bergen
Jippie, Dr. Carls Cabin gevonden! Nu puzzelen om binnen te komen…

Leuke uitstapjes in de omgeving

Bij het hotel kun je ook fietsen huren om een mooie fietsroute door bijvoorbeeld natuurgebied de Schoorlse Duinen te doen of naar Bergen aan Zee te fietsen voor een strandwandeling.

blooming hotel

• Elfendeurtjesroute in de Schoorlse Duinen
  • Midgetgolfbaan (naast een grote speeltuin) in Bergen
escape room wandelroute bergen
Heel tof dit: je kunt overal je dopper vullen bij tappunten in het hotel. Ze verkopen bij de receptie ook mooie doppers in de hotelkleuren van blooming.

restaurant blooming

Wat mijn dochters er van vonden

Mijn dochters drukten me op het hart dat ik vooral hun mening ook moest benoemen in dit artikel, dus bij deze. Ons kindertestpanel van 9 en 10 jaar vond de inrichting van het hotel prachtig! Als minpuntje noemden ze de timing in het restaurant en dat we daar best lang moesten wachten. De jongste vond haar stapelbedje met televisie een groot cadeau, de oudste glunderde bij het terugdenken aan het zwembad. Het allerallerleukste was de escape room wandelroute: “Hele mooie natuur, leuke speeltoestellen op de route. Het was wel fijn dat je ook de oplossing kon zien op de tablet als je er zelf niet uit kwam.”

Er was ons een weldadig shortbreakverblijf beloofd en dat is zeker waargemaakt! Wat een heerlijke bestemming voor een nachtje weg met of zonder kinderen. Ook leuk om een nachtje te boeken voor je bijvoorbeeld de boot naar Texel pakt. Boek hier je nachtje weg naar het Blooming Hotel

Houd jij van escape rooms? Hoe vind je deze variant in de buitenlucht? En ben je al eens naar de Schoorlse Duinen geweest?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, dit glitterkanon probeert met haar blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten. Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen (althans ik doe een poging, haha) en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, zzp-er en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 13 jaar. Je leest hier de soap van mijn leven en mijn zoektocht naar geluk en een stukje meer zen. Ik review perks, bijzondere ervaringen en probeer de band te versterken met mijn tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle