Keek op mijn Week: bootexcursie, BRAVO en gezondheidsgeneuzel

Het begon met de laatste zonnige vakantiedagen en toen terug in Nederland waar we vol in allerlei gezondheidsgeneuzel vielen. Diverse plannen moest ik cancelen vanwege mijn kuchje en ook de meisjes hadden wat. Ik probeerde mijn meiden aan te melden voor leuke activiteiten van het BRAVO programma, uiteindelijk is dat ook gelukt. Verder een vrij rustige week.

familie aan zee
Foto: Salina Sails

Varen met Salina Sails

Zaterdag relaxt de dag gestart en nog even snel het zwembad in gedoken. Daarna maakten we ons klaar voor de zeiltocht die we met de hele familie hadden geboekt via TUI. We gingen de baai in naast Sal Rei, waar de zee wat minder wild is. Dat begon best spannend. Met allemaal een reddingsvest aan propten we ons met z’n 12en (en bootcrew) in een motorbootje dat ons naar de Salina Sails vaarde. Je kunt je voorstellen dat het in- en uitstappen dan best even tricky is met al dat gewiebel.

familievakantie kaapverdie
Gezellig op een zeilboot met de hele famile. Foto: Salina Sails

Eenmaal op de boot was het motto ‘no stress’. We kregen een glas prosecco (de kinderen een ander drankje naar keuze) en vaarden door de baai, waar we een mooi uitzicht hadden op de vele kitesurfers bij het strand. Na wat varen werd er een snorkelstop gemaakt, voor wie wilde snorkelen bij het koraalrif. Daarna kon je nog even naar het strandje van een klein eilandje om te wandelen, in zee te spelen en kanonnen te bewonderen die Boa Vista ooit tegen piraten hadden verdedigd. Moe maar voldaan reden we daarna terug naar het hotel. Snel even douchen en alvast de koffers inpakken…

Grappige piloot

Zondag startte met kofferstress. Alles moest weer ingepakt worden. Kamer leeg en door naar het ontbijt. Waar bleek dat de rest van de familie eerst rustig ging ontbijten en daarna pas inpakken, hahaha. Ach, onze koffers stonden alvast klaar. Daarna rustig even koffie drinken terwijl de meisjes hun Top Model kleurboek erbij pakten. Al snel kregen we gezelschap en om 10 uur zou onze bus voor het hotel staan.

Terug vlogen we eerst naar het eiland Sal, een kwartiertje extra vliegtijd. Daarna terug naar Amsterdam. Het vliegtuig was afgeladen met kinderen en de TUI piloot maakte er daarom een feestje van. Een apart welkom voor de kinderen, grappige weetjes onderweg en ze mochten via de stewardessen een vraag doorsturen naar de cockpit, waarop ze vervolgens ook antwoord terug kregen. Erg leuk! Uiteindelijk waren we rond middernacht weer thuis.

tui vliegtuig

Vrijstelling

Maandag hadden de meisjes vrijstelling van de leerplicht gekregen, vanwege opa en oma die op de vakantie hadden getrakteerd om hun trouwdag te vieren. Even een dagje uitslapen en bijkomen van de lange reisdag. Rond half 10 werden ze wakker omdat ik zelf naar het toilet ging. Lekker rustig de dag opgestart, de eerste was in de machine gegooid en vakantiespullen opgeruimd. Hun papa had zijn dochters heel erg gemist en kwam ze vroeg in de middag ophalen. Ik ging snel achter de laptop, boodschappen doen en opruimen, wassen enzovoorts.

roti maken
Ineens denk je: geen kinderen vandaag, laat ik eens roti maken.

Bravo aanmelding

Dinsdag keek ik om het uur of ik mijn kinderen al kon aanmelden voor het Bravo! programma van de gemeente. Vorige keer was ik te laat en waren enkele activiteiten al vol. De meisjes hadden in het programma al hun favorieten omcirkeld en we hadden besproken wat budgetwise de meeste voorkeur van iedereen had. Uiteindelijk heb ik ze aangemeld voor een middag pony’s borstelen, waterspelletjes in het zwembad en de springgroep die met de tumblingbaan aan de slag gaat. Er staan toch steeds weer echt originele leuke dingen bij en de dames baalden dat ze niet alles mogen doen. Verder was ik druk met vakantiewasjes draaien, drogen en wegvouwen. Steeds werden de koffers iets leger en uiteindelijk kon ik ze einde dag naar zolder sjouwen. En ik heb achter de laptop gezeten uiteraard, om lekker te schrijven! Heerlijk! Vol inspiratie terug van vakantie. Eigenlijk had ik mijn wimpers willen laten doen, maar vanwege mijn kuchje kon dat niet. Dan heb je ineens zeeën van tijd en kun je lekker doorgaan.

Squishies!

Er was een doos bezorgd van Boti met leuk speelgoed. De soft & slo squishies mochten ze als eerste uitpakken voor de foto, zodat ik de winacties kon posten op instagram en facebook. Ze zijn voor 7,99 euro te koop bij onder meer Intertoys.

Stinkschoenen shout out

Ik moest verschrikkelijk lachen om een oproepje van Papablogger of iemand wilde linken naar zijn artikel over stinkschoenen. Inclusief passende foto. Nou Rob, mij laten lachen is zeker wel een linkje waard, bij deze. Wie gaat zijn tips lezen?

roos
Lente! Mijn roos staat weer in de knop, ooit gekregen in een perspakket van Plus Supermarkten.

Nog meer extra tijd

Woensdag had ik nog meer extra tijd. Ook in de sportschool stond een bordje dat je weer naar huis mocht gaan als je veel moet hoesten. Daar stond ik dan voor nakkes in mijn sportkloffie. Kon wel lekker doorwerken! Geen strak lijf, maar flink wat zakelijke meters gemaakt. De oudste had een speeldate en kwam thuis met enorm grote schelpen die ze had gevonden. De jongste was lekker bij mij en we hebben samen wat zitten kroelen. We maakten een begin met BOUW! een computerprogramma dat dyslectische kinderen helpt met lezen. We moesten er allebei even inkomen zeg maar… Woede, frustratie en daarna gaven we elkaar een dikke knuffel. Huiswerk is niet leuk, ook niet voor mama’s. Wel was ik enorm trots dat ze zelf aangaf dat ze graag iets kapot wilde maken omdat ze zo boos was. Naast mijn bureau staat een flinke stapel oud papier, dus dat was geen probleem. En we konden er samen hartelijk om lachen toen het best lastig bleek om het door te scheuren.

schelp
Wow! Turbo grote schelp gevonden.

Geveld door Rode Hond

Donderdag werd mijn meisje ziek wakker en had ze allemaal rode vlekken op haar wangen en achter de oren. Het bleek vlekjesziekte rodehond. Ik deed de nodige meldingen, bracht haar zus naar school en haalde boodschappen voor de zieke. Lekker vertroeteld met Pokémon, verse tomatensoep met soepstengels, lange vingers en heel veel knuffels en kusjes. Probeerde samen nog een middagdut te doen, maar ik had hem zelf harder nodig dan mijn dochter die liever raadsels aan mij voorlas uit haar moppenboek.

soepje
Nom, nom, nom… een vers tomatensoepje.

Die avond voor het slapen gaan, klaagde haar zus over jeuk. Ze bleek helemaal onder de bultjes te zitten! Eeks! Gelukkig had ik nog Dr. Leenarts Droge Huidzalf dat overal wel voor werkt, maar verder wist ik me even geen raad.

bultjes
Arm kind, helemaal onder de jeukende bultjes…

Dokter en McDonalds

Vrijdagmorgen belde ik daarom de huisarts maar op, om te vragen of er even naar de bultjes gekeken kon worden. Einde ochtend haalde ik mijn meisje uit de klas en kreeg ze verkoelende gel en antihistamine voorgeschreven: een allergische reactie. Waarop? Geen idee, mogelijk een verlate zonneallergie. Ik bracht haar met gel en al bij haar papa, waar ze mocht lunchen. Samen even de bultjes ingesmeerd.

Daarna door naar school om zusje te halen die met mij mee naar huis ging. We keken zoals vaak op vrijdag samen een natuurdocumentaire, deze keer over leeuwen en luipaarden. Ook zette ik een timer voor 5 minuten haar slaapkamer opruimen en later die middag was haar zus aan de beurt. Goed truukje: dit keer geen ruzie (of spelen) tijdens het opruimen.

mc
Door de McDrive met de kids.

Einde dag had ik geen puf meer om te koken, dus belde ik de ex om te vragen of hij toevallig ook trek had in McDonalds. Ze hebben daar nu Pokémonspeeltjes in de Happy Meals. Luid gejuich bij de kids, lekker door de McDrive en we hebben het bij papa thuis opgegeten. Daarna reed ik door naar Zevenhuizen voor een leuke NMLK-activiteit: klaverjassen! Zo leuk is dat, het was alweer even geleden maar supergezellig en we hebben toch 3 boompjes gelegd.

Inmiddels is bij ons iedereen weer opgeknapt. Behalve de bronchitis dan. Bij jou thuis iedereen in goede gezondheid? Ik hoop het. En ga jij weleens klaverjassen? Competitie of voor de gezelligheid?

Blogger

Marguerita

Over Marstyle

Hai, ik voel me een glitterkanon en probeer met mijn blog jouw leven op te leuken of in ieder geval een bende van glitters achter te laten Net hoe je het bekijkt. Mijn besluit is om na allerlei shit alleen nog maar door het leven te sprankelen en door mee te lezen kun jij dat ook! Mijn naam is Marguerita, ondernemer en co-ouder van 2 leuke dochters van 11 en 12 jaar. Je leest hier over intens genieten van het leven na longcovid, fijne perks, bijzondere ervaringen en de band versterken met je tieners.

Ik geef met mijn blog graag meer vuur aan je leven!

Design en lifestyleDesign en lifestyle